Popular Posts

Wednesday, February 3, 2010

Memberi Jalan

cerita ne dah agak lama dah.. tapi, bosan... saja nak kongsi... ehe, gine.. kisahnya bermula bila aku minta ayah aku antar p perpustakaan... tapi dia kata dia nak singgah pejabat pos dulu.. then, aku on jer... bukan aku yang drive kan.. and bukan aku punya kereta!! haha.. lau kta marah kan... nanti entah2 kita yang kena marah balik... ok... sampai lah di simpang dekat courts mamoth, hah.. tiba-tiba ada sorang macik ne nak melintas.. tapi, dia main redah ja.. tak tengok kiri kanan neh.. resah kot perabot masih ada belum bayar... ehehe... untung ayah ku tak bawa laju.. so kami pun berhenti la..

yang lucunya, macik tu kan dah jalan separuh jalan.. macik tu nampak kami, dia pun berenti bagi jalan... aduiii... ayahku pun kata lah, aikkk!!! jalan la macik (sambil bagi signal tangan dari dalam kereta) macam mana kami mau jalan.. kalau kau di tengah jalan????.. ok... aku agak blurr dan lucu... ahahahah.. macik tu pun berlalu lah pergi.. sampai je di pejabat pos, aku lah yang diarahkan turun ambil surat dari peti... aku pun turunla, sambil memegang kunci di tangan.. turun-turun aku cari la no. peti.. masalahnya terlampau menggelakkan macik tadi.. aku lupa... jadi aku main agak jak.. ahahaha... aku salah peti.. tiba-tiba tuan punya peti tu pula datang.. ahahaha.. aku kekeringan di sana.. sori pacik... salah peti... terlupa, almaklumla dah lama tak pergi ambil surat.. sebab itu kerja mak ayah aku.. bila aku ada, aku la yang disuruh.. dah lama... mana nak ingat... ehehe.. alasan tu bah...

bak kata orang2 tua.. ketulahan.. itulah, gelakkan orang tua... hah, kena balik kat muka sendiri..!! jadi, jangan lah menggelakkan kesalahan orang itu...

0 comments:

Post a Comment