Popular Posts

Wednesday, February 3, 2010

IF U PAY ME MILION2 DOLLAR TO REPEAT LAST MONTH.. IM NOT GOING TO TAKE IT..!!!

URGHHH..!!! aku 17 tahun, sibuk dah macam orang bekerja..!!! masalahnya, aku tak bergaji!!!... penat... penat... penat... apa erti kata lain lagi yang boleh ditukarkan dengan penat?.. aku terlalu lah penat... sampai sekarang pun aku penat... tak cukup tidur? entahla... tak menentu.. kadang takda tidur.. kadang tidur-tidur ayam jak.. kadang terlebih tidur... ada kata aku makin berisi... ada kata aku makin mengurus...??? yang mana satu gak ne..? apapun, aku tak kuasa nak tahu... baru jer abz wat flyers untuk mom.. flyers kedai kat BSI... dah tue.. camping lak.. BAKP(bengkel anugerah ketua pesuruhjaya), masa ne.. syukurlah ada si ira bantu aku.. dah la budak2 ku yang suma bleh katakan budak2.. yang daya ketahanan badan yang tak kuat.. aku ne lagilah!!!.. arghhh... tak tahu napa badan aku neh.... projek khidmat masyarakat g... jadual perancangan dah delay 2 minggu.. sekarang tengah rush cover kerja 2 minggu tueh.. tunggu jer masanya nanti aku kena tembak penguji sal tak ikut perancangan.. dah tue... sukan sekolah la pulakk.... masa sukantara ri tue.. dah takda orang yang boleh masuk ikut pertandingan tarik tali.. nah, terpaksalah aku yang masuk.. punyalah!!! menyesal aku ikut.. aku takda wat streching..!! apa lagi.... satu badan sakit.. padan muka aku.. masa di stadium, sukan tahunan, aku ditugaskan jadi ajk makanan.. bagi cikgu makanan.. tapi yang teruknya.. kena round padang cari satu-satu cikgu... angkat mineral lah.... huh.. tak silap2, tangan aku ne dah berotot.. TIDAK!!!.... thanks la pada kawan-kawan yang membantu.. terutama pada ira... pada cikgu yati...!!! taktau la.. kalu takda cikgu ne.. tah aku nak betaut kat mana... impian ku tu pun tinggal jadi awan jer.. lama-lama, ilang.... urghhhh..!! pasne lak.. ada pertandingan bola jaring... ada pertandingan ada gak latihan kan.. argggghhh!!! aku penat.. Tuhan sahaja yang mengerti..... aku nak tidur pun tak boleh sebab di benakku ne suma mesti diselesaikan..!! masalahnya.. selesai satu, satu lagi datang.. dah tu, takda la kawan nak nasihatkan.. aku jer nasihatkan diri ku sendiri.. sebabkan, aku jarang gak bercerita dengan dorang sal hal ne.. almaklumla, masing-masing ada masalah...taknakla susahkan dorang.. kadang tue, masalah dorang lag berat dari aku.. nah, pendek kata.. kita haruslah tabah, dan belajar hidup berdikari, bergantung pada diri sendiri... kalau jatuh tu, pandai2 la bangun balik.. kepada yang memabaca ne, pandai2 la komen yah.. thanks..!! assalammualaikum...

0 comments:

Post a Comment