Popular Posts

Monday, June 11, 2012

ini namanya sayang keke


Pejam celik.. pejam celik.. tup tup.. tak sedar cuti 2 bulan tu sudah sampai ke penghujung.. n right now im at hostel udah... first day class.. seharian aku tak p.. malas.. sebab aku rasa slalu lec pun tak masuk tem 1st day tu.. huhu.. n now im part 3.. yeayy.. yeay?? Haha.. tak la yeay sgt.. wanna perbetulkan my mistake masa part 2 dulu.. uhuhuhu.. ada my fren sorg ne.. i told dat person.. xmau jadi jajal uda.. ijjati tak mau malas2 sudah.. haha.. blh percaya ka tu?? Kekeke..

Esok kompem aku kena p kelas.. misi aku akan bermula dari hari esok.. hehe.. hmm.. here come the sad part.. act, aku berat hati sangat tinggalkan tawau.. sebab apa? Sebelum aku pulang ostel, seminggu sebelum ini, my lil sis kena masuk wad sebab demam panas.. n bila cek darah dia, doctor kata platlet dia kurang... ada infection masuk dlm darah dia and attack platlet dia.. they suspect my lil sis dengue.. jadila my lil sis suspect dengue patient.. haha.. every hour kena check dia.. adui.. kesian juga aku ngan dia.. macam mau betukar tempat ja aku rasa masa tu.. the next day, white blood cell pula kurang.. her immune system not strong enough utk lawan tu infection.. so, kena ada rotation ubat la.. hurmm... aku jaga adek aku masa malam sampaila kesubuhnya.. paginya kerja.. doi.. sibuk ja kan aku.. hurmm.. tak sampai hati let my mum jaga malam.. nanti my mum pula yang sakit.. semakin hari, dia semakin baik.. tapi belum cukup baik untuk dibenarkan pulang rumah.. so, mo kira seminggu jugala dia kena tahan.. hari aku nek bas ke kk ialah hari sabtu malam.. be4 dat, aku bagitau my lil sis tuk bagi our mum pulang ja klu dia da tidur.. esok pagi nya bru my mum ke situ balik untuk kasi makan dia and kasi mandi dia.. huhu.. my lil sis ok juga dia cakap.. jadi sabtu malam tu my lil sis sorang la tidur d ospital bersama patient lain tanpa ada penjaga. The next day, my mum call, masa tu aku dah d kk, makan ngn my big brother.. my mom ckp, my lil sis nanges tem malam tu, sebab dia cari aku.. dia sedih sebab aku ke kk dah.. aduiii.. runtunnya hatiku ini ku rasa...

Maghrib tu my lil sis kol aku.. n she Cuma dapat cakap “ASSALAMMUALAIKUM KAK IJA” n then me jawab la.. tapi.. tapii.. lepas tu.. she begin to diam.. n start to crying.. teresak2.. huhu.. my dad then ckp ngn aq.. aq pun situ tewas ngan situasi masa tu.. air mataku mula dah mengalir.. tahan2 juga... so dat my voice not that obvious showing me crying while my dad talking to me.. huh.. aftr dat phone call.. all i can do is crying... and crying.. hurmm..  tapi im get to normal after dat... start to smiling and the pressure gone by itself.. haha..

Today, im calling my mum asking her if everything going fine there.. n what she tell me is make me more worried.. but she ask me not to.. sebab ok juga tu dia cakap.. how can in not worried about  her..??? adui..  and just now, anthr sad thing i have to do and have to face.. adui.. let it go..


this post suppose to be post last night 11:55 pm.. tp olh kerana line wireless ne gila punya lambat.. aku tunda la ke hari ini.. hehe.. mowning shunshine!!

6 comments:

Anna Julmohamad

smoga cecen cpat sembuh .. amin .. tabah ya zaa .. doa bnyak2 dgn Allah .. insyaAllah .. ='(

Anna Julmohamad

sabar yaa iza .. moga cecen cpat sembuh .. amin .. doa banyak2 .. insyaAllah .. ='(

Anna Julmohamad

Assalamualaikum ..sabar yaa iza .. moga cecen cpat sembuh .. amin .. doa banyak2 .. insyaAllah .. ='(

Arikal Razali

http://arikalrazali.blogspot.com/2012/06/post-83-khas-buat-insan-bergelar-wanita.html hai awakk :D saya da promosi kan blog awak di blog saya :D jom sama sama tgk entry terbaru sy ye :D

zaza

anna : thanks beb.. btw, alhamdulillah, cen sehat dah..

zaza

arikal razali : hai juga.. nice entry btw.. thanks for share.. khas utk kita.. wanita :)

Post a Comment