Popular Posts

Wednesday, June 24, 2009

Nostalgia

Nostalgia, adalah satu muzik yang membawa aku kepada satu imaginasi dan fantasi yang ajaib. Aku menulis ini dengan mendengar muzik tersebut. Daya imaginasi yang tinggi mendorong seorang insan kepada satu tapak yang lain dari yang lain. Bahasa dan sejarah mendorong kita untuk maju kedepan. Aku suka pada bahasa. Semua bahasa yang ada pada dunia adalah indah jika difahami dan diguna dengan betul. Muzik adalah satu cara untuk berimaginasi. Tekanan dapat dilepaskan jika kita tahu caranya. Semua ada masalah, tapi jangan lari dari masalah. Bagi aku, muzik menggunakan alat tradisional atau klasik adalah melodi yang sangat indah yang membawa ku terawang-awang bersama-sama iramanya. Indahnya duniaku ketika itu. Aku hidup dengan dunia ku sendiri. Namun, ku tetap akan berbalik pada dunia nyata. Hadapi dengan senyuman..! itu kata seorang insan. walau airmata menitis mencerum pipi, senyumlah.. Itu adalah satu ujian yang mematangkan diri. Dunia ini penuh dengan halangan dan kejayaan. Aku bahagia dan bersyukur.. Aku masih punya orang yang menyangiku di sekelilingku. Tiada perkara yang indah selain senyuman kesyukuran. Aku adalah insan yang lemah. itu lah selalu ku lihat dalam bait-bait sajak. Aku gemar berada di tengah belantara. Walau sukar hidup disana namun aku tenang dan bahagia.. carilah siapa diri kamu dan terus melangkah kedepan.. sayonara..

0 comments:

Post a Comment